تحولات لبنان و فلسطین

اصلی‌ترین مشکلات ساخت جاده کمربند جنوبی، افزایش رشد ساخت و ساز خانه‌ها و تغییر کاربری زمین‌های موجود در این منطقه است.

اصلی‌ترین مشکل کمربند جنوبی مشهد، تغییر کاربری زمین است
به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر یوسفی مسئول قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد یکی از اصلی‌ترین مشکلات ساخت این جاده را افزایش رشد ساخت و ساز خانه‌ها و تغییر کاربری زمین‌های موجود در این منطقه دانست و گفت: این امر در نهایت منجر به از بین رفتن ارتفاعات جنوبی مشهد می‌شود.
 او در بازدید از کمربند جنوبی مشهد به مسئله حفاظت از ارتفاعات جنوبی اشاره کرد و درخصوص مشکل ساخت کمربند جنوبی مشهد بر فراز ارتفاعات افزود: با توجه به این نکته که اصلی‌ترین مورد رشد ساخت و سازها در یک منطقه وجود راه ارتباطی است یکی از اصلی‌ترین مشکلات ساخت این جاده افزایش رشد ساخت و ساز خانه‌ها و تغییر کاربری زمین‌های موجود در این منطقه خواهد بود که در نهایت منجر به از بین رفتن ارتفاعات جنوبی مشهد می‌شود.
مسئول قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد ادامه داد: با توجه به این نکته که منطقه جنوبی مشهد و ارتفاعات جنوبی در جهت بادهای غالب هستند و بادها را به داخل شهر هدایت می‌کنند که این عامل سبب تصفیه هوای شهر می‌شود با از بین رفتن این ارتفاعات مشکل آلودگی شهر مشهد چند برابر می‌شود. مالکان ساختمان‌های نزدیک نیز ناراحت از روند ساخت کمربند هستند.

پروژه ساخت کمربند جنوبی همچنان ادامه دارد

علی گشتی مسئول هماهنگی قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد نیز گفت: پروژه کمربند جنوبی مشهد در سال ۱۳۹۱ شروع شده و در سال ۱۳۹۶ با دستور دادستانی پروژه ساخت متوقف شد، اما در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با دستور ستاد تدبیر و چراغ سبز دادستانی ادامه روند ساخت پروژه مجددا آغاز شد.
او افزود: هم اکنون شهرداری مشهد مدعی تغییرکاربری این اراضی به پارکینگ و پارک جنگلی است، اما در واقع پروژه ساخت کمربند همچنان با سرعت ادامه دارد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.